Šriftas:
Fonas:
Iliustracijos:

Steam

STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką vaiko tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimų ugdymas gamtos pažinimo, technologijų (robotikos), inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths) kontekste.

Vaikas nuo pirmųjų gyvenimo dienų domisi jį supančiu pasauliu. Kiekviena diena mažai asmenybei suteikia galimybę realizuoti save kūrybinėje erdvėje, kurioje galima tyrinėti, ieškoti, atrasti, pažinti, kurti. Kūrybiniai ieškojimai ir atradimai leidžia vaikams išlaisvinti kūrybiškumą, labiau pasitikėti savo jėgomis, atrasti bendraminčių kuriant ir realizuojant idėjas kartu. Šiandien labai svarbu kritiškai mąstantis vaikas, gebantis priimti sprendimus, mokantis veikti kūrybiškai, o ieškojimai ir atradimai padeda atskleisti ir pažintinį pasaulį.
Organizuojant STEAM veiklas vaikams sudaromos sąlygos lavinti savo pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, akies ir rankos koordinaciją. Išmokstama ilgiau išlaikyti dėmesį, ugdomas sumanumas, lavinama reakcija, diskutuojama, stiprinamas kritinis mąstymas ir gebėjimas spręsti problemas.

STEAM veiklų organizavimo lopšelyje-darželyje darbo grupė: Alina Jankauskienė, Beata Jarutienė, Goda Marcinkutė, Stasė Turonienė

 

 

Steam veiklų planas 2022 m. >>

Steam veiklų ataskaita 2022 m. >>

Steam veiklų planas 2023 m. >>

Steam veiklų ataskaita 2023 m. >>

Steam veiklų planas 2024 m. >>

Aromaterapinė edukacija

„Kiškučių“, „Kodėlčiukų“ ir „Drugelių“ grupių vaikai ir juos lydintys pedagogai apsilankė  Aromama gamybos fabrike. Edukacijų metu visi buvo kviečiami pažinti aromaterapijos bei kvapų pasaulį, o per be galo įdomų bei įtraukiantį kosmetikos gamybos kelią, sužinoti daug įdomių procesų ir, žinoma, prasmingai praleisti laiką gaminant vieną iš pasirinktų produktų.

Vaikai apsilankė Aromáma firminėje parduotuvėje ir plačiau sužinojo apie jų produktus; susipažino su eteriniais aliejais, nuostabiais jų aromatais ir poveikiu; gamino stebuklingą aromaterapinį skystą rankų muilą; prisiminė, kada ir kodėl svarbu plauti rankas muilu, kokia yra muilo paskirtis ir atliko rankų plovimo ritualą.

Kiekvienas vaikas po aromaterapinės edukacijos namo išsinešė neišdildomus įspūdžius, savo rankomis pasigamintą dovanėlę!

Margutis kitaip

Jau tradicija tapo mūsų darželio dalyvavimas projekte „Vaikų Velykėlės 2024“!

Šiais metais su vaikais kūrėme Didįjį Margutį kitaip – dekoravome medžiaga. STEAM kūrybinis vaikų darbas – labai smagus ir įdomus užsiėmimas! Pirmiausia vaikai liesdami ir apžiūrėdami audinius, susipažino su įvairiomis medžiagos faktūromis (slidi, šiurkšti, švelni, minkšta), spalvomis.  Vėliau derindami spalvas dekovao margutį. Šis procesas ne tik skatino vaikų kūrybiškumą, bet ir leido jiems išreikšti savo individualumą bei fantaziją.

Svarbiausia šioje veikloje buvo leisti vaikams laisvai kurti ir eksperimentuoti su skirtingomis medžiagomis bei idėjomis!

Edukacija „Kieno margutis margiausias“

Kovo 29 dieną priešmokyklinio ugdymo „Smalsučių“ grupės vaikai su mokytoja Goda ir mokytojos padėjėja Viktorija margino margučius artėjančioms Šv. Velykoms.

Vaikai sužinojo senovinius Velykų papročius, margučių žaidimus, tikėjimus. Išsiaiškino margučių raštų, ženklų, ornamentų reikšmes, su kuo galima marginti kiaušinius. Vaikai išbandė kelis skirtingus marginimo būdus kaip dekupažas su servetėlėmis, spalvinimas per servetėlę ir piešimas ant kiaušinio su kreidelėmis. Vaikams patiko pats procesas, bet smagiausia buvo išvysti galutinį rezultatą kaip paprasti kiaušiniai tapo pačiais gražiausiais ir margiausiais margučiais.

Svečiuose pas „Šilinuko“ vaikus. Edukacija „Mažieji amatininkai“

Siekiant efektyvaus bendradarbiavimo STEAM ugdyme, kartu su Kauno lopšeliu-darželiu „Šilinukas“ dalyvavome projekte „STEAM amatų dirbtuvėlės“

2024 m. kovo 26 d. mūsų darželio priešmokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės vaikai kartu su mokytoja Alma ir socialine pedagoge Edita svečiavosi Kauno lopšelyje-darželyje „Šilinukas“. Šio darželio pedagogės sukvietė ugdytinius į kūrybines amatų dirbtuvėles „Mažieji amatininkai“. Dirbtuvėlėse vaikai galėjo susipažinti su trimis amatais (audėjo-pynėjo, siuvėjo, kepėjo) ir juos išmėginti. Vaikai mokėsi austi servetėles ir pinti apyrankes – visi norėjo čia ir dabar pasigaminti sau asmenines apyrankes. Didelio susidomėjimo sulaukė siuvimas – mokėsi naudotis siuvimo įrankiais, siuvo popierinius drabužėlius. Smagiausia veikla buvo kepimas. Patys minkė tešlą, iš sūrios tešlos darė sausainius, pyragėlius, juos dekoravo įvairia gamtine medžiaga ir „kepė“ improvizuotoje krosnyje. Pasibaigus kūrybinei veiklai, visi liko patenkinti savo darbo rezultatais.

Tikimasi, kad amatų dirbtuvėlių šurmulys, neįgudusių pirštelių sukurti darbeliai, padrąsinantys pedagogių pasiūlymai ir patarimai skatins vaikų domėjimąsi amatais, įgytos žinios ir įgūdžiai tolimesnėse veiklose virs naudinga patirtimi.

„Žaliojo taško“ kūrybinės dirbtuvės

„Kaziuko mugės dirbiniai“

2024 m. vasario 29 dieną priešmokyklinio ugdymo „Smalsučių“ grupėje vyko „Žaliojo taško“ nuotoliniu būdu organizuojamos kūrybinės dirbtuvės „Kaziuko mugės dirbiniai“. Vaikai iš antrinių žaliavų

Užsiėmime vaikai susipažino su tvarios aplinkos principais, teisingu atliekų tvarkymu, antrinio panaudojimo galimybėmis. Pasisėmę idėjų Kaziuko mugei, pasigamino darbelius iš antrinių atliekų – gamino paukštelius ir jais puošė grupės erdves. Lavėjo kūrybiškumas, bendravimas ir bendradarbiavimas su kitų ugdymo įstaigų vaikais bei mokytojais.

Vaikai suprato, kad būti gamtai draugišku žmogumi – nesudėtinga ir prasminga.

Edukacija druskų namuose

Kovo 13 dieną „Kodėlčiukų“ grupės vaikučiai kartu su mokytojomis Jūrate ir Andrėja lankėsi „Druskų namuose“. Druskų kambario lubos, sienos bei grindys padengtos druska. Per specialią angą į patalpą pučiamas sausas druskos aerozolis. Druskos dalelės tokios mažos, kad per kvėpavimo takus patenka iki smulkiųjų bronchų, žmogus lengviau atsikosti, ima valytis bronchai.

Vaikai šiltai sutikti ir jaukiai apgaubti švelnia druskos rūko skraiste. Patogiai įsitaisę krėsle buvo užliūliuoti atpalaiduojančios muzikos ir besikeičiančių spalvų. Klausydami pasakų apie druskos gavybą, savybes, vaikai galėjo „piešti“ vaizdus savo galvose.  Vėliau liesdami tyrinėjo druską, vartė  knygas, žaidė su žaisliukais.

Buvimas druskingoje aplinkoje teigiamai veikė bendrą vaikų savijautą. Jie smagiai leido laiką.

Projektas „Stebuklingas žodis Ačiū“

Kauno lopšelis – darželis „Žara“ ir Kauno lopšelis – darželis „Pelėdžiukas“ 2024 m. sausio 1 d. – vasario 29 d. organizavo tarptautinį STEAM projektą „STEBUKLINGAS ŽODIS – AČIŪ“.
Sausio 11 d. minima Tarptautinė žodžio „AČIŪ“ diena. „AČIŪ“- tai mandagiausias žodis bet kokia pasaulio kalba. „AČIŪ“ – tai magiškas žodis, kuris savyje talpina įvairią prasmę, dėkingumą, mandagumą, meilę, dėmesį ir pagarbą kitam. AČIŪ – tai žodis, atspindintis santykį su kitu žmogumi.
Projekto tikslas buvo ne tik švęsti Tarptautinę AČIŪ dieną, bet pasitelkiant STEAM metodikos elementus sukurti stebuklingą padėkos žodį „AČIŪ“. Projekto idėja apima įvairias sritis, skatinančias pedagogų ir ugdytinių kūrybiškumą, iniciatyvą, socialinius ir bendradarbiavimo įgūdžius bei STEAM metodikos elementų integraciją į ugdymo(si) procesą.
Projekte dalyvavo 251 ugdymo įstaiga iš Lietuvos, Latvijos, Estijos. Projekte dalyvavo 755 pedagogai ir jų ugdytiniai, kuriems pavyko sėkmingai pasitelkiant STEAM metodikos elementus, sukurti stebuklingą padėkos žodį „AČIŪ“.
Projekto rezultatai nuostabūs – „AČIŪ“ žodis įgavo įvairias formas, spalvas ir tekstūras. Įgyvendinus projektą, galima didžiuotis, kad buvo kuriamas ne tik stebuklingas padėkos žodis, bet ir stiprintas bendradarbiavimas tarp įvairių Lietuvos ir užsienio ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų.
Dėkojame už Jūsų įsitraukimą, kūrybiškumą ir aktyvų dalyvavimą STEAM projekte. Jūsų veiklos su ugdytiniais, pripildytos AČIŪ žodžio kūrimo magijos, ne tik pabrėžė STEAM metodikos galimybes, bet ir priminė mums visiems, kokia galinga gali būti bendradarbiavimo jėga. Dėkojame visiems, kurie dalyvavo šiame STEAM projekte!
 

 

Tarptautinė picos diena

2024 m. vasario 9 dieną ,,Paukštelių“ grupės vaikučiai su mokytoja Laura paminėjo tarptautinę Picos dieną iškepdami pačią gardžiausią picą pasaulyje.

Patirtinis mokymas – tai organizuotas procesas, kurio metu per tiesioginį patyrimą įgyjama žinių. Ugdomi gebėjimai, kuriuos vėliau galima pritaikyti realiame gyvenime. Tai mokymasis veikiant.

Vaikai patys pjaustė visus produktus, kočiojo tešlą, tepė ir kepė. Viską darė labai susikaupę ir atsakingai. Pica iškepė labai skani. Belieka apsilaižyti ir seilę nuryti!

 

„Bandymai ir eksperimentai“

2024 m. sausio 11 dieną priešmokyklinio ugdymo  „Drugelių“ grupės ugdytiniai kartu su mokytoja Alma apsilankė pas mūsų socialinius partnerius – Kauno Algio Žikevičiaus Saugaus vaiko mokykloje. Mokyklos laboratorijoje vyko edukacija „Bandymai ir eksperimentai“, kurios tikslas skatinti vaikų tiriamąją, mokslinę veiklą, taikant aktyvius tiriamosios veiklos metodus. Užsiėmimo metu vaikai susipažino su bandymų ir eksperimentų atlikimo būdais, priemonėmis, įvairiomis medžiagomis. Įsivaizduodami, kad yra mokslininkai, atliko bandymus ,,Vulkanas“, ,,Debesis ir lietus“, ,,Burbulai“.

Tarptautinis projektas „tyrinėjame gamtos pasaulį: 4 gamtos ženklai“ („exploring the natural world: 4 sings of nature“)

2023 m. gegužės 1 – birželio 30 dienomis mūsų lopšelio-darželio pedagogų komanda organizavo Tarptautinį ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų STEAM projektą – parodą „Tyrinėjame gamtos pasaulį: 4 gamtos ženklai“ („Exploring the natural world: 4 sings of nature“). Projekto tikslas – ieškoti nestandartinių, kūrybiškų, inovatyvių būdų ir integruoti STEAM idėjas į ugdymosi veiklas, supažindinant vaikus su keturiomis stichijomis: Vandeniu, Oru, Žeme ir Ugnimi.

Projekto dalyviai tyrinėdami natūralias gamtines medžiagas lauko erdvėse, STEAM veiklų metu eksperimentuodami su 4 gamtos ženklais (oras, vanduo, žemė, ugnis), aiškinosi jų savybes, tyrinėjo, eksperimentavo ir prisitaikė prie nuolat kintančios aplinkos. Projekto dalyviai fiksavo veiklos akimirkas ir nuotraukas ir/arba koliažus pateikė socialinio tinklo Facebook uždaroje grupėje EXPLORING THE NATURAL WORLD: 4 SINGS OF NATURE“.

Projekto pabaigoje buvo sukurtas filmukas apie dalyvių veiklas.

 

Edukacinis užsiėmimas „darbštus duoną gamina, tinginys vargą augina“

Krosnis  jau yra iškūrenta ir išrauginta duonos tešla duonkubilyje. Edkacija  prasideda.

Užsiėmimo vedėjai padedant, vaikučiai su žarstekliu sužeria žarijas ant prieždos, pušine iššluoja krosnį. Ant klevo lapo ar ajerų kiekvienas formuoja savo duonos kepalėlį ir su liže juos pašauna į krosnį. Vaikai stebi, kaip duonelė kepa, pasišviesdami balana.

Laukdami, kol duona iškeps, žaidėme žaidimus ir klausėmės pasakojimų apie tai, kaip senovėje moterys minkydavo duoną, kokiomis malkomis krosnį kūrendavo, kokios buvo duonos rūšys, kokie buvo lietuvių papročiai, susiję su duona, valgymu.

Duonelei iškepus, ragaujame šiltą riekelę užtepdami sviestu ir medumi, užgerdami žolelių arbata.

AFRIKINĖS SRAIGĖS

Gruodžio 13 d. „Smalsučių“, „Paukštelių“, „Kiškučių“ ir „Kodėlčiukų“ grupių vaikai kartu su mokytojomis dalyvavo „Afrikinių sraigių edukacijoje“.

Jos metu vaikai apžiūrėjo 13 skirtingų sraigių veislių, sužinojo apie jų gyvenimo būdą, ką jos valgo, kaip dauginasi ir kuo skiriasi nuo Lietuvoje gyvenančių sraigių. Vaikai sužinojo, kad sraigių burna sudaryta iš tūkstančių mikroskopinių dantukų, leidžiančių nugremžti maistą nuo įvairių paviršių. Tyliuoju paros metu galima net išgirsti, kaip sraigės doroja maistą, o jų priežiūra ne itin sudėtinga – svarbiausia pasirūpinti tinkama temperatūra ir maistu.

Edukacija  buvo įdomi ir vaikams labai patiko.

IŠVYKA Į AROMAMĄ

Smalsučių grupės vaikai kartu su mokytojomis Goda, Aiste ir mokytojų padėjėja Viktorija vyko į Aromamą, esantį Kaune. Čia vaikus sutiko darbuotojos, kurios aprodė pastatą, supažindino kaip vyksta įvairių produktų gamyba, kaip klijuojamos etiketės, vaikai turėjo progą ir patys jas užklijuoti. Papasakojo kaip vyksta produktų keliavimas į kitas parduotuves ar šalis. Galiausiai supažindino su įvairiais eteriniais aliejais ir vaikai patys pasigamino norimo kvapo „Stebuklingą muilą“, pagilino žinias kaip reikia taisyklingai nuplauti rankytes, kad ant jų neliktų mikrobų. Išvyka vaikams paliko didelį įspūdį, sužinojo iš kokių augalų gaminami eteriniai aliejai, kam jie skirti. Laikas buvo praleistas turiningai ir labai smagiai.

„SMALSUČIŲ“ GRUPĖS PROJEKTAS „GYVENU SVEIKAI“

EKSPERIMENTAS „MIKROBAI“
Vaikai atliko eksperimentą, kad įsitikintų, jog geriausiai plautis rankas su šiltu vandeniu ir muilu, nes muilas, dėl savo sandaros, kartu su vandeniu nustumia daleles. Į lėkštę įpylę vandens ir smulkių pipirų, pasigaminome „bakterijų“ ir stebėjome, ko bijo šios „bakterijos“. Įkišus pirštą į lėkštę, bakterijos neišsigando, prilipo prie piršto, o pirštą įkišus į skystą muilą ir į vandenį su pipirais – „bakterijos“ išsigando ir pradėjo trauktis. Po eksperimento vaikai prisiminė praktiškai, kaip teisingai plautis rankas. Vaikas suprato, kaip muilas ir vanduo nuo rankų nuplauna bakterijas.

MAISTO PIRAMIDĖ
Vaikai daug kalbėjo ir mokėsi apie sveiką ir nesveiką maistą, o norint įtvirtinti žinias vaikai grupelėse gamino maisto piramides. Tam buvo naudojami parduotuvių lankstinukai, žirklės, klijai ir popierius. Vaikai tarpusavyje diskutavo ką kur klijuoti, ką valgyti sveika ir reikia dažnai, o ko reikia valgyti mažiau. Vaikai skirstėsi darbai, kas kirpo, klijavo bei ieškojo tinkamų paveikslėlių. Veikla vaikams patiko, daug sužinojo, bet ir smagiai praleido laiką, mokėsi dirbti komandoje.

SVEIKUOLIŠKAS KOKTEILIS
Kadangi „Smalsučių“ grupėje buvo mokomasi daug apie sveiką mitybą, tad nuspręsta pasigaminti sveikuolišką kokteilį iš įvairių vaisių. Vaikai pjaustė vaisius (melionas, bananas, kriaušė, obuolys), pylė šviežiai išspaustas apelsinų sultis ir gavosi puikus sveikuoliškas kokteilis. Vaikams veikla labai patiko. Vaikai mokėsi saugaus elgesio (kaip reikia atsakingai elgtis su peiliu), atidumo.

IŠVYKA Į PERLINIŲ DANIELIŲ PARKĄ

Spalio 17 dieną „Kodėlčiukų“ grupės ugdytiniai kartu su mokytojomis keliavo į į Perlinių danielių parką.

Gamtoje vaikai  laiką leido vaikščiodami kartu su perliniais danieliais – ypatingais elninių šeimos žinduoliais. Kiekvienam vaikui buvo įdomu ir naudinga pamatyti gyvūnus iš arčiau, susipažinti su jų kūnu, bendravimo ypatumais, mityba, gyvenimo sąlygomis ir prisitaikymu. Parko gyvūnus vaikai maitino, jie smaguriauja tik morkomis, obuoliais ir batonu. Taip pat  parke vaikai susipažino ir su kitais gyvūnais – inkilėliuose ir lesyklose apsilankančiais paukščiais ir belgiškaisiais triušiukais, kurių parke išties daug. Daug džiaugsmo vaikams suteikė dar visai maži triušiukai, neseniai atėję į šį pasaulį. Tokia patirtis – pažintis su mažiausiais gyvūnais – labia įdomi ir naudinga vaikams.

KŪRYBINĖ VEIKLA „SMILGA“

Tikslas – skatinti vaikus kritiškai mąstyti, ieškoti įvairių problemos sprendimo būdų.

Vaikai susipažino su pievų augalais. Labiausiai jiems patiko  smilgos. Smalsiai apžiūrinėjo atsineštus augalus, lygino, išmatavo jų stiebų ilgį ir nustatė, kad  ilgiausios yra smilgos.  

Vaikai sugalvojo suteikti smilgai apvalią formą, tačiau smilgos stiebas nelabai norėjo suktis. Tad vaikai nutarė smilgą pamirkyti vandenyje. Susikaupę kantriai laukė kol smilgos išmirks. Kad lengviau smilgos susisuktų, vaikai nusprendė panaudoti gertuves.

Kiek buvo džiaugsmo, kai viskas pavyko. O susuktus  smilgų apskritimus plukdė vandenyje.

KŪRYBINĖ VEIKLA

Tikslas – Išmokyti vaikus ne tik rūšiuoti, bet ir atgaivinti namuose užsilikusius daiktus, antrą kartą juos panaudoti ir prikelti naujam gyvenimui.

Vaikai su mokytoja išsiaiškino, jog atliekų rūšiavimas labai svarbus, pakartotinis panaudojimas taupo gamtos išteklius ir saugo bei puoselėja aplinką.

Vaikai jau žino, kad išmestos buitinės atliekos teršia mūsų žemę, tad nereikia skubėti jų išmesti, tačiau
galima kūrybiškai prikelti antram gyvenimui. Todėl pasitelkę vaizduotę, smalsiai piešė ir dažė įvairius
simbolius ant savo atneštų rūbelių. Vėliau mažieji dailininkai džiugiai demonstravo savo kūrybą.

IŠVYKA Į DEXTERIŲ ŪKĮ

Spalio 3 dieną „Ežiukų“ gr. vaikai kartu su mokytoja Edita ir mokytojos padėjėja Ramune lankėsi Kauno rajone, esančiame Dexterių ūkyje, lankė „Moliūgų kiemą“.

Vaikai grožėjosi moliūgų spalvomis, formomis, išmėgino savo galias juos kilnodami. Stebėjosi jų gausa, netgi bandė juos suskaičiuoti. Vaikai turėjo galimybę moliūgus tyrinėti skonio receptoriais, nes
„Moliūgo kiemo“ šeimininkė pakvietė vaikus pasišildyti šilta arbata, pasivaišinti šviežiai spaustomis moliūgų sultimis, paskanauti keptų moliūgų blynų.

Susipažino su ūkyje auginamų Lietuvoje dar neįprastos veislės Dexter veislės karvytėmis (išsiskiria savo mažu ūgiu – jos yra mažiausi Europoje galvijai). Vaikai sužinojo kaip melžia karvytes, kad jos duoda pieno, o iš jo gamina varškę, sviestą ir kitus produktus. Kartu su šeimininku jas maitino moliūgais.

Vėliau vaikai smagiai ir aktyviai leido laiką laipiodami į šieno priekabą, bėgiodami, moliūgų ir kukurūzų labirintais, žaisdami judrius žaidimus „Moliūgas“.

,,NUSIŠYPSOK IR SAVO ŠYPSENĄ MAN DOVANOK”

Priešmokyklinio ugdymo ,,Drugelių” grupės auklėtiniai kartu su mokytoja Alma ir socialine pedagoge Edita dalyvavo Respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, tėvų (globėjų) ir mokytojų projekte ,,Nusišypsok ir savo šypseną man dovanok”, skirtame Tarptatinei šypsenos dienai paminėti.

Tikslas. Skatinti vaikų teigiamas emocijas, lavinti kūrybiškumą, vaizduotę, kuriant šypsenas ir juoką. Pasitelkiant STEAM metodą, patrauklia ir žaisminga forma vaikai susipažino su gamtos reiškinių, gamtinės medžiagos tyrinėjimu lauko erdvėse plėtotojo aplinkos pažinimo, skaičiavimo ir matavimo, tyrinėjimo, kūrybiškumo pasiekimų sričių gebėjimus. Naudodami įvairias medžiagas (gamtinę medžiagą, plunksnas, lego stalą ir kaladėles, šviesos stalą ir jam skirtas priemones) vaikai kūrė šypsenas draugams, mokytojoms ir tėveliams. Tyrinėjant buvo skatinamos teigiamos emocijos, lavinamas kūrybiškumas, vaizduotė.

„Aukštyn kojom“

Tikslas. Padėti vaikams į įprastus dalykus pažvelgti kitaip. Lavinti fantaziją ir kūrybinį mąstymą: skatinti tyrinėti naujas galimybes, kurti.

Lopšelio „Pumpurėlių“ grupės erdvėje pastatytas apverstas stalas , o jo kojos apvyniotos buitiniu tapetu ar maistine plėvele. Pasitelkiant skalbinių segtukus vaikai bandė apsegti visą plėvelės kraštą. O pasirinkta piešimo priemone, išbandė neįprastą piešimo būdą ant tapeto ir maistinės plėvelės.

STEAM veikla padėjo lavinti vaikų smulkiąją motoriką, taktinius pojūčius, kalbą (pasyvusis ir aktyvusis žodynas). Skatino tyrinėti naujas galimybes veikti, kurti.

STEAM TYRINĖJIMŲ VEIKLA ,,SODINU, SĖJU, AUGINU“

Priešmokyklinio ugdymo ,,Paukštelių“ grupės vaikučiai su mokytoja Laura pradėjo įgyvendinti ilgalaikį STEAM projektą „Pasėjau, užauginau, suvalgiau“, kurio tikslas – ugdyti pagarbą gamtai, skatinti vaikų domėjimąsi augalais.

Vaikų veikla prasidėjo sėklų tyrinėjimu, pažinimu, daiginimu. Mokėsi paruošti žemę augalų sodinimui, apžiūrėjo ir įvertino įvairias sėklas, svogūnėlius. Komandinis darbas padėjo įtvirtinti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, praplėtė žinias apie daržovių kelią nuo sėklytės iki daigelio.

„SPALVOTI BURBULIUKAI“

„Ežiukų“ grupės ugdytiniai kartu su mokytojomis atliko eksperimentą. Jo metu vaikai tenkino smalsumą, norą pažinti aplinką. Vaikai eksperimentavo su geltona, žalia ir raudona spalvomis (pipetėmis lašino dažus), lašinimo greičiu ir maišymu. Stebėdami vykstančius procesus, išsiaiškino, kodėl vanduo nesimaišo su aliejumi. Steam veiklos metu vaikai pagilino aplinkos pažinimo žinias, mokėsi stebėti, pasisėmė naujų žinių.

„VEIKLOS DVI, DIRBA RATU VISI“

Lopšelio „Nykštukų“ grupė atliko Steam veiklą. Medinius pagaliukus naudojome matematinių vaizdinių formavimui. Vaikai dėliojo plokštumines figūras, kūrė savo lesyklėles. Užsiimdami šia veikla vaikai lavino matematinius – inžinerinius gebėjimus. Paimdami minkštuosius kamuoliukus, vaikai lavino grupavimo įgūdžius pagal spalvas, lavėjo akies ir rankos koordinacija bei smulkioji motorika.

„KODĖLČIUKŲ“ GRUPĖS STEAM VEIKLA „PAUKŠTIS“

Tikslas: Sukurti paukštį, kūrybiškai derinant gamtines medžiagas ir antrines žaliavas.

Kurdami paukštį, vaikai vardino paukščio kūno dalis, skaičiavo, matavo, lygino, išsiaiškino sąvokas didelis-mažas, ilgas-trumpas. Užduočiai atlikti ugdytiniai pasirinko kviečių varpas. Baigę kurti, vaikai pastebėjo, kad jų paukštis labai panašus į gaidį. Vardino jo pagrindines savybes, atkreipė dėmesį į detales, snapą, uodegą, spalvų neatitikimą, bet galų gale nusprendė – bus gaidys. Vaikai mokėsi apibūdinti tai, ką mato, vartoti atitinkamus spalvas ir dydžius reiškiančius žodžius. Veikla skatino vaikų kūrybiškumą, pastabumą, tikslingai buvo ugdomi skaičiavimo, matavimo, palyginimo ir problemų sprendimo įgūdžiai. Apibendrinant veiklą, galima teigti, jog vaikai pamatė, kad ir iš gamtinių medžiagųgalime sukurti nuostabaus grožio darbelius, kurie teikia pozityvių emocijų ir motyvuoja kurti.

SAULĖS SISTEMA

Balandžio 13 d. “Drugelių” grupės vaikai dalyvavo Jaunojo mokslininko edukacinėje STEAM veikloje “Saulės sistemos modelio kūrimas ir spalvų mandalos”. Vaikai eksperimentavo, matavo, skaičiavo, tyrinėjo, konstravo, statė, skelbė išvadas…. Šauniai praleido laiką.”

,,GAMTOS STEBUKLŲ ATRADIMO LINK – AŠ IR TU, VIŠTŲ PASAULĮ PAŽINKIME KARTU!” 

Balandžio 3 – 14 dienomis lopšelio-darželio ugdytiniai dalyvavo edukacinėje programoje ,,Magiški kiaušiniai” bei perino savo viščiukų pulkelį.  

„Magiški kiaušiniai“ – tai unikali edukacinė programa sukurta vaikų darželiams, pradinių klasių moksleiviams, senelių slaugos namams ar tiesiog privatiems ūkiams, kurie nori išvysti mažą stebuklą – skylančius kiaušinius ir išsiritančius mažus viščiukus. Edukacinė programa suteikia galimybę tiesiog darželio grupėje stebėti, kaip į pasaulį ateina nauja gyvybė, pažinti mus supančią aplinką, gamtą ir mus supantį pasaulį.

Didžiausia dovana, kurią galime dovanoti vaikams – tai aplinkos ir pasaulio pažinimas. Programos tikslas – supažindinti ir parodyti, kaip iš atrodytų paprasto kiaušinio, kurį matome ir vartojame kasdien, išsirita nauja gyvybė. Šiais urbanizacijos ir technologijų laikais, žmonės atitolo nuo gamtos ir kaimo, vis daugiau jų gyvena miestuose ir miesteliuose, vaikai, o kartais net ir suaugę, nesupranta iš kur atsiranda kiaušiniai parduotuvėje, o juo labiau, nėra regėję išsiritančio viščiuko ar kito paukštelio. Tad vaikams buvo suteikta galimybė dalyvauti šiame projekte ir patirti neišdildomų įspūdžių; visus įspūdžius ir pastebėjimus registruoti viščiukų  stebėjimo lape (kada išsirito, kokia spalva, svoris ir t.t.).

„LAVOS LEMPA“

„Drugelių“ grupės vaikai sugalvojo atlikti eksperimentą „Lavos lempa“. Į stiklinę vazą įpylė vandens, aliejaus, su pipete įlašino guašo ir įdėjo šnypščiančią tabletę. Kiek buvo džiaugsmo ir juoko, kai vazoje pradėjo šnypšti tabletė ir spalvoti rutulėliai ėmė judėti! Vaizdas buvo nuostabus: į viršų kilo burbulai keisdami kryptį ir spalvas. Ši STEAM veikla sužadino vaikų smalsumą, žindeidumą. Eksperimento metu ugdytiniai patobulino aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, sakytinės kalbos, spalvų pažinimo gebėjimus. Patyrė daug gerų emocijų, juoko ir džiaugsmo.

PAŽINTIS SU NEREGIO PASAULIU

Vasario 24 dieną pas „Paukštelių“, „Smalsučių“, „Drugelių“ ir „Pabiručių“ grupių vaikus svečiavosi pasakų vaikams autorė, edukatorė Indrė Gaskaitė-Stankevičienė. Ji skaitė vaikams pasaką iš knygos, parašytos Brailio raštu.

Edukacijos metu vaikai susipažino su Brailio raštu, Brailio rašto mašinėle, Brailio rašto knygomis, kalbančiu spalvų detektoriumi, baltąja lazdele, monetų ir banknotų matuokliu. Taip pat vaikai turėjo galimybę patys išbandyti Brailio mašinėlę. Vėliau edukatorė vaikams perskaitė jų užrašytą tekstą.

ILGALAIKIS STEAM PROJEKTAS „PASĖJAU, UŽAUGINAU, SUVALGIAU“

(2022 m. balandis – spalis)

Labai svarbu sukurti sveiką aplinką ir sudaryti visas sąlygas, kad ugdytiniai galėtų, pažintų augalus, galėtų juos prižiūrėti ir rūpintis jais bei sužinotų augalų naudą žmogui.

MOTYVACIJA IR TIKSLAI:

Vaikus motyvuoti, domėtis gyvuoju gamtos pasauliu ir ugdyti meilę gamtai, formuoti suvokimą (kelio nuo sėklos iki augalo ar vaisiaus) per asmeninę vaiko patirtį, ugdyti gebėjimą rūpintis augalais.

EIGA.

Pedagogės kartu su vaikais lauke įsirengė žaliuosius kampelius. Rinko auginamų augalų informaciją: augalo pavadinimas, dauginimo būdas, jo priežiūra, jam tinkanti augti vieta ir teikiama nauda. Vėliau ugdytiniai su pedagogėmis sėjo, augino ir pasodino lauke pasirinktus augalus. Jų įvairovė: gėlės, daržovės, prieskoniniai ir vaistiniai augalai. Įkūrus žaliąsias erdves, buvo sudarytos sąlygos patiems vaikams prižiūrėti, laistyti augalus, juos stebėti.

ĮGYTA PATIRTIS:

Gamtą vaikai pažįsta visais pojūčiais: stebėdami, tyrinėdami, ragaudami… Augalų auginimas, priežiūra lavino vaikų smalsumą, pastabumą, mąstymą, suvokti daugelį gyvosios gamtos reiškinių, padėjo užmegzti ryšį su juos supančiu pasauliu. Šiuo projektu buvo siekiama ugdyti vaikų ekologinio sąmoningumo pradmenis, sudarant palankias sąlygas įgyti naujų žinių apie augalus, jų reikšmę gamtai, žmogui.

Vaikai aiškinosi, kad augalams reikalinga ne tik žemė, saulė ir vanduo, bet ir rūpestinga priežiūra. Susipažino su sėklų ir sodinukų įvairove, patys sodino norimas sėklytes į vazonėlius. Vaikai ne tik stebėjo ir viską fiksavo, bet ir uostė, lietė augaliukus bei skanavo jų, vaikai kiekvieną dieną praeidami savarankiškai nusiskindavo ir ragaudavo jų mėgstamų žalumynų.

EDUKACIJA „ŽVAKIŲ GAMYBA“

Sausio 10 ir 12 dienomis „Drugelių“ grupės ugdytiniai su mokytoja Alma bei priešmokyklinio ugdymo „Paukštelių“ ir „Smalsučių“ grupių ugdytiniai su mokytojomis Laura ir Aiste keliavo į Raudondvario menų inkubatorių – žvakių gaminimo edukaciją ir kūrybiškai praleido rytą. Užuodė vasarą primenantį bičių vaško aromatą, patyrė geras emocijas, o pačių pagamintomis žvakėmis galėjome nudžiuginti savo artimuosius.

Susipažino su bitininkyste, apžiūrinėjo korius, bičių vašką. Sužinojo kas atsitinka vaškui, pakaitinus jį ant ugnies. Gamino žvakeles iš korio ir lydyto vaško, kurį liejo į formeles.

Taip pat apžiūrėjo dūminę – įtaisą bitėms dūminti tvarkant avilį, kopinėjant medų. Matavosi bitininko kepurę. Ši edukacija paliko daug neišdildomų įspūdžių.

„SMALSUČIŲ“ GRUPĖS VAIKAI GAMINO MUILĄ

Vaikai eksperimentavo kaip galima pasigaminti muilą namuose. Jie naudojo muilo bazę, kurią susmulkintą šildė mikrobangų krosnelėje, kol ji suskystėjo, o tada maišė įvairias spalvas, kad muiliukai būtų spalvoti. Tam, kad muilas būtų kvapnesnis, įlašino eterinio aliejaus. Viską susipilstę į formeles stebėjo ir laukė per kiek laiko sustings muilas, po to apžiūrėjo kaip jiems pavyko. Po visko vaikai pakavosi savo muiliukus į dovanų popierių ir parsinešė namo šias rankų darbo dovanėles.

AŠ JAUNASIS MOKSLININKAS

Lapkričio 10 d. ,,Drugelių" grupėje vyko edukacinis užsiėmimas ,,Aš jaunasis mokslininkas". Vaikai mokėsi atrasti, tirti, pažinti pasaulį per bandymus, tyrinėjimus, atradimus. Jie eksperimentavo su druska, eteriniais aliejais, vaistažolėmis ir kūrė spalvas mėgintuvėlyje.  Gautas puikus rezultatas – kvapni vonios druska ir sukurtą sava ypatinga spalva. Edukacinio užsiėmimo metu vaikai patyrė kūrybos ir atradimo džiaugsmą bei pasijautė tikrais mokslininkais.

LOGOPEDINĖS PRATYBOS.
STEAM VEIKLA „MANO VARDO PIRMOJI RAIDĖ IR RUDENS GĖRYBĖS“

Tikslas – atpažinti, įvardinti, apibendrinti ir tyrinėti rudens gėrybes bei kūrybiškai dekoruoti jomis
pirmąją vardo ir/ar pavardės raidę.

Veiklos metu vaikai susipažino su apibendrinančia sąvoka „rudens gėrybės“. Prieš pradedant veiklą
rinko, rūšiavo ir mokėsi apibūdinti: gilę, kaštoną, klevo sėklą, riešutą, slyvų kauliuką. Priešmokyklinio
amžiaus vaikai rinkosi įvairias rudens gėrybes ir kūrybiškai dekoravo pirmą vardo ir pavardės raidę.
Įvardinę raidę savo grupės draugams, galvojo žodžius, prasidedančius ta raide. Ikimokyklinio amžiaus
grupės jaunesni ugdytiniai kopijavo logopedo sudėliotą raidę, lavino atmintį ir dėmesį, įsimenant
draugo vardo raidę.

IŠMANUSIS ROBOTUKAS PHOTON

Tikslas – Supažindinti vaikus su išmaniosiomis technologijomis. Vaikus aplankė išmanusis robotukas, kuriam vaikai suteikė vardą „Robo Boro“. Vaikai pirmiausia stebėjo ką robotukas moką ir kartu su juo kartojosi spalvas, kuriomis jis švietė bei bandė atspėti kokį gyvūno garsą skleidžia robotukas. Vis dėl to, smagiausia buvo su juo žaisti, vaikai darė tiltelius, statė kėdutes ir stebėjo kaip robotukas gali pro juos pravažiuoti. Po to, vaikai patys išmėgino šio robotuko valdymą, kuris buvo gan paprastas ir vaikai patys nurodinėjo, kur jam važiuoti. Šios veiklos dėka, vaikai, mokėsi dalintis priemonėmis, buvo ugdomas aktyvumas, spalvų bei gyvūnų garsų pažinimas.

STEAM VEIKLA INTEGRUOTA Į LOGOPEDINĮ UŽSIĖMIMĄ „GARSŲ KELIAI“

Tikslas – pasitelkiant skaitmenis ir raides, skatinti vaikus kurti, tyrinėti ir atpažinti saugų kelią į darželį.

Pasitelkdami skaičių ir raidžių trafaretus, vaikai „tiesė“ saugų kelią į darželį: žymėjo linijas, pėsčiųjų perėjas, gamino šviesoforą. Veiklos metu įtvirtino sąvokas: kairė, dešinė, pirmyn, atgal, tiesus, vingiuotas kelias. Vaikai „važiavo“ į darželį mašinėlėmis tardami garsus S, Š, Z, Ž, R. Tyrinėjo saugaus eismo situacijas ir galimus sprendimus. Daug teigiamų emocijų ir džiaugsmo vaikai patyrė statydami mašinėlėms garažus. Įsiminė skubios pagalbos telefoną 112.

STEAM FIZINĖ VEIKLA „VORIUKO ŠĖLIONĖS”

Vaikai kartu su meninio ugdymo mokytoja Aiste atliko fizinius pratimus „Voratinklio gijomis”. Jie šliaužė, ropojo, lipo.

Priemonės: kėdės, lankai, spalvoti kamuoliukai, lazdelės, lipni juostelė. STEAM integruotos fizinės veiklos – tai paprastas būdas, padedantis vaikui įgijamas žinias iš karto pritaikyti praktiškai fizinės veiklos metu. Tokiuose fizinės veiklos užsiėmimuose vaikai susiduria ir bando spręsti iškylančias problemas. Taip jie ruošiami realiame gyvenime iškylančioms problemoms spręsti. Tokiu būdu yra gerinamos vaikams ateityje svarbios kompetencijos vienu metu, jos yra neskaidomos ir suvokiamos kaip viena neatsiejama STEAM ugdymo dalis.

BENDRADARBIAVIMAS SU SOCIALINIAIS PARTNERIAIS. IŠVYKA Į A. ŽIKEVIČIAUS SAUGAUS VAIKO MOKYKLĄ. EDUKACIJA „BANDYMAI IR EKSPERIMENTAI“

Pagrindinis užsiėmimo tikslas – skatinti vaikų tiriamąją, mokslinę veiklą, taikant aktyvius tiriamosios veiklos metodus. Užsiėmimo metu vaikai susipažino su bandymų ir eksperimentų atlikimo būdais, supažindino kokius daiktus galima rasti laboratorijose ir kaip jie vadinasi, patyrė pažinimo džiaugsmą. Vaikai  patys atliko įvairius gamtamokslinius bandymus ir eksperimentus: spalvų maišymas, piešimas ant pieno, lavos lempa.

„TAIKOS PAUKŠTIS“

Balandžio 1-29 dienomis vyko respublikinis virtualus ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo įstaigų pedagogų ir vaikų STEAM projektas „Taikos paukštis“, kurį inicijavo mūsų darželio mokytojos.

Tikslas – suteikti galimybę vaikams išgyventi kūrybos džiaugsmą, projektuojant ir formuojant savo įsivaizduojamą taikos paukštį.

Uždaviniai:

  • Iš gamtinių, antrinių ir kitų inovatyvių medžiagų kurti taikos paukštį.
  • Atskleisti vizualinės raiškos, inžinerinių gebėjimų, kūrybos individualumą, savitą stilių, skatinant ugdytinių smalsumą, norą ieškoti ir atrasti.
  • Skatinti jaunąją kartą suvokti taikos išsaugojimo svarbą, siūlyti savo būdus kaip kaip vaikai galėtų prisidėti prie taikos išsaugojimo.
  • Surengti virtualią kūrybinių darbų fotografijų parodą.

 

„RADINIŲ KRAITELĖ“ LOPŠELIO „PUMPURĖLIŲ“ GRUPĖ

Tikslas: Lavinti tyrinėjimo gamtoje įgūdžius patiriant atradimo džiaugsmą.

Vaikai vaikštinėdami po darželio teritoriją į pintinę rinko įvairius gamtos daiktus. Surinktus daiktus pradžioje išdėliojome ant veidrodžio ir juos tyrinėjome. Kitą kartą jau bandėme grupuoti, kas kur tinka: šakelės, žiedai, akmenukai ir t.t Žaidimas suteikė galimybę nustatyti daiktų panašumus ir skirtumus, juos grupuoti pagal tam tikrus požymius ir tas grupes pavadinti. Atlikdami veiklas, vaikai ugdėsi pažinimo įgūdžius, mokėsi išdėstyti ir klasifikuoti savo radinius, liesdami, apžiūrėdami ir tyrinėdami aplinkos daiktų savybes.

STEAM KŪRYBINIS MARGUČIŲ RIEDĖJIMAS LOGOPEDŽIŲ VEIKLOJE ,,MARGUČIAI TIK RITAS“

Tikslas: Turtinti žodyną, lavinti smulkiąją motoriką dekoruojant margučius naudoti įvairias medžiagas bei technikas.

Vaikai su logopedėmis aptarė Velykų šventės prasmę bei simbolius; dalinosi patirtimi apie kiaušinių marginimo būdus; aptarė margučių formas, dydžius, spalvas. Naudodami kiaušinio trafaretą, vaikai mokėsi ant kartono apibrėžti bei iškirpti kiaušinio šabloną. Margučių dekoravimui buvo naudojami plastilinas, įvairios kruopos, sėklos, makaronai, guašas, smėlis, akmenukai ir pavasario gėlyčių žiedai. Išriedėjusius margučius vaikai skaičiavo, jungė raideles. Puikūs margučiai ne tik mokė vaikus skaičiuoti, pažinti raideles ir skaičiukus, bet ir suteikė daug džiugių emocijų.

NORS MAŽI, BET DARBELIAI DIDELI

Mokytojos vaikučius supažindino su pagrindinėmis Margučių spalvomis: Raudona – gyvybė, Juoda – žemė, Mėlyna – dangus, Žalia – žolytė ir medelis, Geltona – saulytė. Mažyliai kūrybiškai atliko užduotėles naudodamiįvairias menines priemones, antrines žaliavas. Pasinėrę į aplikavimo subtilybes, vaikai patyrė pažinimo džiaugsmą, buvo apdovanoti savos gamybos nepaprastais kiaušiniais.

“NYKŠTUKŲ” OLIZIUKAI

Patys mažiausi mūsų darželio ugdytiniai taip pat dalyvauja STEAM veikloje. Padedami mokytojų, jie
kūrė Oliziukus. Savo mažomis rankutėmis prisilietė prie organiškų medžiagų (pjuvenų, žolės sėklyčių ir
pan.), kurios nėra naudojamos/žaidžiamos kasdieninėje veikloje. Vaikai su dideliu susidomėjimu dėjo
visas medžiagas; vieni dėjo saujomis, kiti rinko po vieną.

Toliau Oliziukus vaikai augino namuose. Tėveliai prisidėjo prie vaikų ugdymo(si): padėjo vaikams
prižiūrėti “augintinį” – ugdyti vaiko atsakomybę ir pareigą.

STEAM VEIKLOS NEFORMALIOJE APLINKOJE IŠVYKA Į BIBLIOTEKĄ

Balandžio 1 d. priešmokyklinio ugdymo „Smalsučių” ir „Kiškučių” grupių ugdytiniai lankėsi Kauno m. savivaldybės viešosios bibliotekos Eigulių padalinyje.  Vyko  edukacinis užsiėmimas, skirtas Tarptautinei vaikų knygos dienai paminėti.

Vaikai išsiaškino, kaip reikia elgtis bibliotekoje, kaip pasiimti ir grąžinti knygelę, apžiūrėjo knygų įvairovę. Vėliau klausėsi bibliotekininkės skaitomos  H. K. Anderseno pasakos „Princesė ant žirnio” ir kartu ją aptarė. Galiausiai patys kūrė knygeles „Mano pasakėlė”. Vaikai grįžo kupini gerų įspūdžių ir puikios nuotaikos.

PARTNERYSTĖ, BENDRADARBIAVIMAS SU ĮVAIRIAIS SOCIALINIAIS PARTNERIAIS STEAM UGDYMO SRITYSE „MADŲ ŠOU IŠ ANTRINIŲ ŽALIAVŲ“

Taip gera, kad yra tokia diena
Kai supranti, jog Žemė – mūsų planeta,
Kad ja grožėtis tu kasdien gali
Ir padėkot skubi, nes vieną ją turi. (Kęstutis Ivinskis)

Kauno lopšeliai-darželiai „Žara“ ir „Drevinukas“ Pasaulinę Žemės dieną pažymėjo kitaip  – savo  mažais ir, atrodytų, nežymiais darbais (šiukšlių rūšiavimu, vandens ir elektros tausojimu) vaikai mokėsi saugoti senkančius žemės išteklius. Vaikai su mokytojomis kalbėjosi, diskutavo, aiškinosi, kaip reikia saugoti gamtą, kad pievos, miškai, kalnai ir vandenynai galėtų laisvai „kvėpuoti“. Populiariausias būdas Žemei išsaugoti – tai antrinių žaliavų panaudojimas-perdirbimas.

Tad, „Žara“ ir „Drevinukas“ bendradarbiaudami parengė parodą „Madų šou iš antrinių žaliavų“ šiai dienai paminėti.  Tėveliai kartu su vaikais aktyviai įsitraukė į kūrybinį procesą. Kūrė, konstravo, siuvo drabužius bei aksesuarus iš įvairių antrinių žaliavų. Mažieji modeliukai jais pasipuošė ir drąsiai demonstravo savo draugams

„SPALVOTI UGNIKALNIAI“

Priemonės – soda, dažai, stiklainiai, actas ir indų ploviklis.

Eiga: į stiklainius įdėti dažų ir sumaišyti su actu (puse stiklainio acto) ir indų plovikliu. Po to dėti po
šaukštą ar kelis sodos ir stebėti įsiveržimą.

Refleksija. Veiklos metu vaikai patyrė pažinimo džiaugsmą, stebėjo kas nutinka sumaišius produktus, kaip įvykus reakcijai viskas pradeda „veržtis“ kaip tikras ugnikalnis. Veiklos metu vaikai ne tik tyrinėjo, bet pasikartojo pagrindines spalvas, stebėjo kas nutinka joms susimaišius tarpusavyje. Veikla vaikams patiko, buvo įdomu paliesti „ugnikalnio putas“.

„Ežiukai kitaip“

„Pumpurėlių“ grupės vaikučiai pasigamino druskos tešlą. Dalyvaudami gamybos procese vaikai sužinojo, kad reikia miltų, druskos, vandens ir trupučio aliejaus. Aptarė su mokytoja Rasa produktų savybes. Gautą tešlos masę vaikučiai ragavo, voliojo, raitė, gnaibė ir formavo ežiukus. Juos papildė spygliukais iš pagaliukų, kurių parsinešė iš kiemo. Kiekvienas nulipdė savitos formos ežiuką. Vaikams tai buvo nauja patirtis. Buvo labai smagu.

Kūrybinis konstruktorius

Naujas konstruktorius „Paukštelių“ grupėje suteikė vaikams daug įdomios, patrauklios STEAM veiklos.

Ikimokyklinio amžiaus vaikų inžinerija dažniausiai apima įvairių apčiuopiamų statinių kūrimo procesą bei tobulinimą. Aktyvus mokymasis skatino vaikus ne tik konstruoti daiktus matytus tikrame pasaulyje, bet tuo pačiu konstruoti savo žinias. Naujos žinios leido vaikams kurti sudėtingesnius daiktus. Konstruojant su kitais, bendradarbiaujant mokymasis tęsėsi ilgiau. Vykstant šiam procesui vaikai turėjo galimybių atrasti daugiau problemų sprendimo būdų.

STEAM VEIKLA „MEDŪZA BUTELYJE“

Sausio 10 – 14 dienomis „Kodėlčiukų“ grupėje buvo „Pažinimo, tyrinėjimų ir atradimų savaitė“.

Vaikučiai  namuose augina šuniukus, kačiukus, jūros kiaulytes, žuvytes… Bet šį kartą vaikai susipažino su įvairiais egzotiniais naminiais augintiniais. Apžiūrėjo enciklopediją ir nusprendė butelyje apgyvendinti medūzą! Kartais, kad turėti smagų laiką su vaikais, tereikia tiek nedaug: plastikinio butelio, vandens, mėlynos spalvos guašo, paprasto maišelio, žirklių ir siūlo. Į maišelį įpylėme truputį vandens ir užrišome siūlu. Maišelio „skvernus“ sukarpėme ilgomis juostomis. „Medūzą“ įdėjome į plastikinį butelį ir pripylėme nudažyto vandens. Ir štai, jau galėjome grožėtis savo „medūza“. Ji tuoj pat „paaugo“ ir savo čiuptuvais gražiai nardė vandenyje. Vaikai liko sužavėti nauju „augintiniu“. Išbandydami naują eksperimentą, vaikai mokėsi kurti, taip pat sužinojo, kad lengvi daiktai kyla į vandens paviršių.

Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais – A. Žikevičiaus saugaus vaiko mokykla

EDUKACINĖ VALANDĖLĖ „ŽAIDŽIU IR MOKAUSI“

Vasario 23 dieną ,,Kiškučių“ grupės vaikai kartu su mokytoja Daiva dalyvavo edukacinėje valandėlėje. Ugdytiniai rungėsi tarp penkių skirtingų Kauno lopšelių-darželių. Saugaus eismo užduotys buvo integruotos į fizinių pratimų elementus ir judriąsias estafetes. Kuriose  vaikai ne tik susipažino su kelio ženklais ir sveiku maistu, bet ir dalyvavo viktorinoje, atliko užduotis, išbandė, patyrė, suprato, kaip reikia elgtis tarpusavyje. Ugdė drausmingumą, kultūringumą,  ir darnius tarpusavio santykius.

RESPUBLIKINIS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ, PEDAGOGŲ IR TĖVŲ KŪRYBINIŲ DARBŲ PROJEKTAS

„STEAM SNIEGO ŽMOGELIUKAI“

Žiema yra puikus laikas stebėti, tyrinėti ir pažinti nuostabų gamtos reiškinį – sniegą.
„Drugelių“ grupėje vaikai su mokytoja Alma kūrė sniego žmogeliukus iš tikro sniego, kuriuos puošė gamtine medžiaga. Vaikai aktyviai stebėjo ir eksperimentavo su sniegu, aiškinosi sniego savybes (kas nutinka sniegui kambaryje).

„Paukštelių“ grupės vaikai su mokytoja Airida aiškinosi, kaip pasigaminti dirbtinį sniegą namų sąlygomis. Naudodamiesi net keliomis juslėmis, tyrinėjo ir lygino kuo panašus ir kuo skiriasi dirbtinis sniegas nuo tikro, diskutavo, kokios jų savybės (šiltas-šaltas, lipnus, birus, švelnus, malonus liesti, tirpsta-netirpsta, kvepia – neturi kvapo).

Patyriminėje veikloje vaikai lavino gamtos pažinimo, kūrybinius gebėjimus, vaizduotę, smulkiąją motoriką, sakytinę kalbą.

„SUKURK, PAGAMINK BATUKUS“

Kovo 1 – 4 dienomis „Paukštelių“ grupės vaikai kartu su mokytoja Laura atliko STEAM veiklas, kuriose vaikai susipažino su avalynės įvairove, paskirtimi, gamyba. Vaikai eksperimentavo, ieškojo informacijos knygelėse ir naudodami įvairias kūrybinės raiškos formas, medžiagas, technikas, priemones kūrė batukus.

„UŽGAVĖNĖS. ŽIEMA BĖK, PAVASARI SKUBĖK“

Užgavėnės – išskirtinė metų diena, viena linksmiausių švenčių.
„Smalsučių“ grupės vaikai labai laukė šios šventės ir su mokytoja Živile atsakingai jai ruošėsi. Knygelėse, močiučių ir mamyčių užrašuose ieškojo skaniausių blynų receptų, savarankiškai maišė tešlą ir kepė blynus.

Taip pat naudodami įvairiausias medžiagas, priemones ir technikas gaminosi Užgavėnių kaukes ir barškučius. Vaikai lavino kūrybiškumą, vaizduotę, mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti.