Šriftas:
Fonas:
Iliustracijos:

Steam

STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką vaiko tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimų ugdymas gamtos pažinimo, technologijų (robotikos), inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths) kontekste.

Vaikas nuo pirmųjų gyvenimo dienų domisi jį supančiu pasauliu. Kiekviena diena mažai asmenybei suteikia galimybę realizuoti save kūrybinėje erdvėje, kurioje galima tyrinėti, ieškoti, atrasti, pažinti, kurti. Kūrybiniai ieškojimai ir atradimai leidžia vaikams išlaisvinti kūrybiškumą, labiau pasitikėti savo jėgomis, atrasti bendraminčių kuriant ir realizuojant idėjas kartu. Šiandien labai svarbu kritiškai mąstantis vaikas, gebantis priimti sprendimus, mokantis veikti kūrybiškai, o ieškojimai ir atradimai padeda atskleisti ir pažintinį pasaulį.
Organizuojant STEAM veiklas vaikams sudaromos sąlygos lavinti savo pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, akies ir rankos koordinaciją. Išmokstama ilgiau išlaikyti dėmesį, ugdomas sumanumas, lavinama reakcija, diskutuojama, stiprinamas kritinis mąstymas ir gebėjimas spręsti problemas.

STEAM veiklų organizavimo lopšelyje-darželyje darbo grupė: Alina Jankauskienė, Beata Jarutienė, Goda Marcinkutė, Stasė Turonienė

Steam veiklų planas >>

ILGALAIKIS STEAM PROJEKTAS „PASĖJAU, UŽAUGINAU, SUVALGIAU“

(2022 m. balandis – spalis)

Labai svarbu sukurti sveiką aplinką ir sudaryti visas sąlygas, kad ugdytiniai galėtų, pažintų augalus, galėtų juos prižiūrėti ir rūpintis jais bei sužinotų augalų naudą žmogui.

MOTYVACIJA IR TIKSLAI:

Vaikus motyvuoti, domėtis gyvuoju gamtos pasauliu ir ugdyti meilę gamtai, formuoti suvokimą (kelio nuo sėklos iki augalo ar vaisiaus) per asmeninę vaiko patirtį, ugdyti gebėjimą rūpintis augalais.

EIGA.

Pedagogės kartu su vaikais lauke įsirengė žaliuosius kampelius. Rinko auginamų augalų informaciją: augalo pavadinimas, dauginimo būdas, jo priežiūra, jam tinkanti augti vieta ir teikiama nauda. Vėliau ugdytiniai su pedagogėmis sėjo, augino ir pasodino lauke pasirinktus augalus. Jų įvairovė: gėlės, daržovės, prieskoniniai ir vaistiniai augalai. Įkūrus žaliąsias erdves, buvo sudarytos sąlygos patiems vaikams prižiūrėti, laistyti augalus, juos stebėti.

ĮGYTA PATIRTIS:

Gamtą vaikai pažįsta visais pojūčiais: stebėdami, tyrinėdami, ragaudami… Augalų auginimas, priežiūra lavino vaikų smalsumą, pastabumą, mąstymą, suvokti daugelį gyvosios gamtos reiškinių, padėjo užmegzti ryšį su juos supančiu pasauliu. Šiuo projektu buvo siekiama ugdyti vaikų ekologinio sąmoningumo pradmenis, sudarant palankias sąlygas įgyti naujų žinių apie augalus, jų reikšmę gamtai, žmogui.

Vaikai aiškinosi, kad augalams reikalinga ne tik žemė, saulė ir vanduo, bet ir rūpestinga priežiūra. Susipažino su sėklų ir sodinukų įvairove, patys sodino norimas sėklytes į vazonėlius. Vaikai ne tik stebėjo ir viską fiksavo, bet ir uostė, lietė augaliukus bei skanavo jų, vaikai kiekvieną dieną praeidami savarankiškai nusiskindavo ir ragaudavo jų mėgstamų žalumynų.

EDUKACIJA „ŽVAKIŲ GAMYBA“

Sausio 10 ir 12 dienomis „Drugelių“ grupės ugdytiniai su mokytoja Alma bei priešmokyklinio ugdymo „Paukštelių“ ir „Smalsučių“ grupių ugdytiniai su mokytojomis Laura ir Aiste keliavo į Raudondvario menų inkubatorių – žvakių gaminimo edukaciją ir kūrybiškai praleido rytą. Užuodė vasarą primenantį bičių vaško aromatą, patyrė geras emocijas, o pačių pagamintomis žvakėmis galėjome nudžiuginti savo artimuosius.

Susipažino su bitininkyste, apžiūrinėjo korius, bičių vašką. Sužinojo kas atsitinka vaškui, pakaitinus jį ant ugnies. Gamino žvakeles iš korio ir lydyto vaško, kurį liejo į formeles.

Taip pat apžiūrėjo dūminę – įtaisą bitėms dūminti tvarkant avilį, kopinėjant medų. Matavosi bitininko kepurę. Ši edukacija paliko daug neišdildomų įspūdžių.

„SMALSUČIŲ“ GRUPĖS VAIKAI GAMINO MUILĄ

Vaikai eksperimentavo kaip galima pasigaminti muilą namuose. Jie naudojo muilo bazę, kurią susmulkintą šildė mikrobangų krosnelėje, kol ji suskystėjo, o tada maišė įvairias spalvas, kad muiliukai būtų spalvoti. Tam, kad muilas būtų kvapnesnis, įlašino eterinio aliejaus. Viską susipilstę į formeles stebėjo ir laukė per kiek laiko sustings muilas, po to apžiūrėjo kaip jiems pavyko. Po visko vaikai pakavosi savo muiliukus į dovanų popierių ir parsinešė namo šias rankų darbo dovanėles.

AŠ JAUNASIS MOKSLININKAS

Lapkričio 10 d. ,,Drugelių" grupėje vyko edukacinis užsiėmimas ,,Aš jaunasis mokslininkas". Vaikai mokėsi atrasti, tirti, pažinti pasaulį per bandymus, tyrinėjimus, atradimus. Jie eksperimentavo su druska, eteriniais aliejais, vaistažolėmis ir kūrė spalvas mėgintuvėlyje.  Gautas puikus rezultatas – kvapni vonios druska ir sukurtą sava ypatinga spalva. Edukacinio užsiėmimo metu vaikai patyrė kūrybos ir atradimo džiaugsmą bei pasijautė tikrais mokslininkais.

LOGOPEDINĖS PRATYBOS.
STEAM VEIKLA „MANO VARDO PIRMOJI RAIDĖ IR RUDENS GĖRYBĖS“

Tikslas – atpažinti, įvardinti, apibendrinti ir tyrinėti rudens gėrybes bei kūrybiškai dekoruoti jomis
pirmąją vardo ir/ar pavardės raidę.

Veiklos metu vaikai susipažino su apibendrinančia sąvoka „rudens gėrybės“. Prieš pradedant veiklą
rinko, rūšiavo ir mokėsi apibūdinti: gilę, kaštoną, klevo sėklą, riešutą, slyvų kauliuką. Priešmokyklinio
amžiaus vaikai rinkosi įvairias rudens gėrybes ir kūrybiškai dekoravo pirmą vardo ir pavardės raidę.
Įvardinę raidę savo grupės draugams, galvojo žodžius, prasidedančius ta raide. Ikimokyklinio amžiaus
grupės jaunesni ugdytiniai kopijavo logopedo sudėliotą raidę, lavino atmintį ir dėmesį, įsimenant
draugo vardo raidę.

IŠMANUSIS ROBOTUKAS PHOTON

Tikslas – Supažindinti vaikus su išmaniosiomis technologijomis. Vaikus aplankė išmanusis robotukas, kuriam vaikai suteikė vardą „Robo Boro“. Vaikai pirmiausia stebėjo ką robotukas moką ir kartu su juo kartojosi spalvas, kuriomis jis švietė bei bandė atspėti kokį gyvūno garsą skleidžia robotukas. Vis dėl to, smagiausia buvo su juo žaisti, vaikai darė tiltelius, statė kėdutes ir stebėjo kaip robotukas gali pro juos pravažiuoti. Po to, vaikai patys išmėgino šio robotuko valdymą, kuris buvo gan paprastas ir vaikai patys nurodinėjo, kur jam važiuoti. Šios veiklos dėka, vaikai, mokėsi dalintis priemonėmis, buvo ugdomas aktyvumas, spalvų bei gyvūnų garsų pažinimas.

STEAM VEIKLA INTEGRUOTA Į LOGOPEDINĮ UŽSIĖMIMĄ „GARSŲ KELIAI“

Tikslas – pasitelkiant skaitmenis ir raides, skatinti vaikus kurti, tyrinėti ir atpažinti saugų kelią į darželį.

Pasitelkdami skaičių ir raidžių trafaretus, vaikai „tiesė“ saugų kelią į darželį: žymėjo linijas, pėsčiųjų perėjas, gamino šviesoforą. Veiklos metu įtvirtino sąvokas: kairė, dešinė, pirmyn, atgal, tiesus, vingiuotas kelias. Vaikai „važiavo“ į darželį mašinėlėmis tardami garsus S, Š, Z, Ž, R. Tyrinėjo saugaus eismo situacijas ir galimus sprendimus. Daug teigiamų emocijų ir džiaugsmo vaikai patyrė statydami mašinėlėms garažus. Įsiminė skubios pagalbos telefoną 112.

STEAM FIZINĖ VEIKLA „VORIUKO ŠĖLIONĖS”

Vaikai kartu su meninio ugdymo mokytoja Aiste atliko fizinius pratimus „Voratinklio gijomis”. Jie šliaužė, ropojo, lipo.

Priemonės: kėdės, lankai, spalvoti kamuoliukai, lazdelės, lipni juostelė. STEAM integruotos fizinės veiklos – tai paprastas būdas, padedantis vaikui įgijamas žinias iš karto pritaikyti praktiškai fizinės veiklos metu. Tokiuose fizinės veiklos užsiėmimuose vaikai susiduria ir bando spręsti iškylančias problemas. Taip jie ruošiami realiame gyvenime iškylančioms problemoms spręsti. Tokiu būdu yra gerinamos vaikams ateityje svarbios kompetencijos vienu metu, jos yra neskaidomos ir suvokiamos kaip viena neatsiejama STEAM ugdymo dalis.

BENDRADARBIAVIMAS SU SOCIALINIAIS PARTNERIAIS. IŠVYKA Į A. ŽIKEVIČIAUS SAUGAUS VAIKO MOKYKLĄ. EDUKACIJA „BANDYMAI IR EKSPERIMENTAI“

Pagrindinis užsiėmimo tikslas – skatinti vaikų tiriamąją, mokslinę veiklą, taikant aktyvius tiriamosios veiklos metodus. Užsiėmimo metu vaikai susipažino su bandymų ir eksperimentų atlikimo būdais, supažindino kokius daiktus galima rasti laboratorijose ir kaip jie vadinasi, patyrė pažinimo džiaugsmą. Vaikai  patys atliko įvairius gamtamokslinius bandymus ir eksperimentus: spalvų maišymas, piešimas ant pieno, lavos lempa.

„TAIKOS PAUKŠTIS“

Balandžio 1-29 dienomis vyko respublikinis virtualus ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo įstaigų pedagogų ir vaikų STEAM projektas „Taikos paukštis“, kurį inicijavo mūsų darželio mokytojos.

Tikslas – suteikti galimybę vaikams išgyventi kūrybos džiaugsmą, projektuojant ir formuojant savo įsivaizduojamą taikos paukštį.

Uždaviniai:

  • Iš gamtinių, antrinių ir kitų inovatyvių medžiagų kurti taikos paukštį.
  • Atskleisti vizualinės raiškos, inžinerinių gebėjimų, kūrybos individualumą, savitą stilių, skatinant ugdytinių smalsumą, norą ieškoti ir atrasti.
  • Skatinti jaunąją kartą suvokti taikos išsaugojimo svarbą, siūlyti savo būdus kaip kaip vaikai galėtų prisidėti prie taikos išsaugojimo.
  • Surengti virtualią kūrybinių darbų fotografijų parodą.

 

„RADINIŲ KRAITELĖ“ LOPŠELIO „PUMPURĖLIŲ“ GRUPĖ

Tikslas: Lavinti tyrinėjimo gamtoje įgūdžius patiriant atradimo džiaugsmą.

Vaikai vaikštinėdami po darželio teritoriją į pintinę rinko įvairius gamtos daiktus. Surinktus daiktus pradžioje išdėliojome ant veidrodžio ir juos tyrinėjome. Kitą kartą jau bandėme grupuoti, kas kur tinka: šakelės, žiedai, akmenukai ir t.t Žaidimas suteikė galimybę nustatyti daiktų panašumus ir skirtumus, juos grupuoti pagal tam tikrus požymius ir tas grupes pavadinti. Atlikdami veiklas, vaikai ugdėsi pažinimo įgūdžius, mokėsi išdėstyti ir klasifikuoti savo radinius, liesdami, apžiūrėdami ir tyrinėdami aplinkos daiktų savybes.

STEAM KŪRYBINIS MARGUČIŲ RIEDĖJIMAS LOGOPEDŽIŲ VEIKLOJE ,,MARGUČIAI TIK RITAS“

Tikslas: Turtinti žodyną, lavinti smulkiąją motoriką dekoruojant margučius naudoti įvairias medžiagas bei technikas.

Vaikai su logopedėmis aptarė Velykų šventės prasmę bei simbolius; dalinosi patirtimi apie kiaušinių marginimo būdus; aptarė margučių formas, dydžius, spalvas. Naudodami kiaušinio trafaretą, vaikai mokėsi ant kartono apibrėžti bei iškirpti kiaušinio šabloną. Margučių dekoravimui buvo naudojami plastilinas, įvairios kruopos, sėklos, makaronai, guašas, smėlis, akmenukai ir pavasario gėlyčių žiedai. Išriedėjusius margučius vaikai skaičiavo, jungė raideles. Puikūs margučiai ne tik mokė vaikus skaičiuoti, pažinti raideles ir skaičiukus, bet ir suteikė daug džiugių emocijų.

NORS MAŽI, BET DARBELIAI DIDELI

Mokytojos vaikučius supažindino su pagrindinėmis Margučių spalvomis: Raudona – gyvybė, Juoda – žemė, Mėlyna – dangus, Žalia – žolytė ir medelis, Geltona – saulytė. Mažyliai kūrybiškai atliko užduotėles naudodamiįvairias menines priemones, antrines žaliavas. Pasinėrę į aplikavimo subtilybes, vaikai patyrė pažinimo džiaugsmą, buvo apdovanoti savos gamybos nepaprastais kiaušiniais.

“NYKŠTUKŲ” OLIZIUKAI

Patys mažiausi mūsų darželio ugdytiniai taip pat dalyvauja STEAM veikloje. Padedami mokytojų, jie
kūrė Oliziukus. Savo mažomis rankutėmis prisilietė prie organiškų medžiagų (pjuvenų, žolės sėklyčių ir
pan.), kurios nėra naudojamos/žaidžiamos kasdieninėje veikloje. Vaikai su dideliu susidomėjimu dėjo
visas medžiagas; vieni dėjo saujomis, kiti rinko po vieną.

Toliau Oliziukus vaikai augino namuose. Tėveliai prisidėjo prie vaikų ugdymo(si): padėjo vaikams
prižiūrėti “augintinį” – ugdyti vaiko atsakomybę ir pareigą.

STEAM VEIKLOS NEFORMALIOJE APLINKOJE IŠVYKA Į BIBLIOTEKĄ

Balandžio 1 d. priešmokyklinio ugdymo „Smalsučių” ir „Kiškučių” grupių ugdytiniai lankėsi Kauno m. savivaldybės viešosios bibliotekos Eigulių padalinyje.  Vyko  edukacinis užsiėmimas, skirtas Tarptautinei vaikų knygos dienai paminėti.

Vaikai išsiaškino, kaip reikia elgtis bibliotekoje, kaip pasiimti ir grąžinti knygelę, apžiūrėjo knygų įvairovę. Vėliau klausėsi bibliotekininkės skaitomos  H. K. Anderseno pasakos „Princesė ant žirnio” ir kartu ją aptarė. Galiausiai patys kūrė knygeles „Mano pasakėlė”. Vaikai grįžo kupini gerų įspūdžių ir puikios nuotaikos.

PARTNERYSTĖ, BENDRADARBIAVIMAS SU ĮVAIRIAIS SOCIALINIAIS PARTNERIAIS STEAM UGDYMO SRITYSE „MADŲ ŠOU IŠ ANTRINIŲ ŽALIAVŲ“

Taip gera, kad yra tokia diena
Kai supranti, jog Žemė – mūsų planeta,
Kad ja grožėtis tu kasdien gali
Ir padėkot skubi, nes vieną ją turi. (Kęstutis Ivinskis)

Kauno lopšeliai-darželiai „Žara“ ir „Drevinukas“ Pasaulinę Žemės dieną pažymėjo kitaip  – savo  mažais ir, atrodytų, nežymiais darbais (šiukšlių rūšiavimu, vandens ir elektros tausojimu) vaikai mokėsi saugoti senkančius žemės išteklius. Vaikai su mokytojomis kalbėjosi, diskutavo, aiškinosi, kaip reikia saugoti gamtą, kad pievos, miškai, kalnai ir vandenynai galėtų laisvai „kvėpuoti“. Populiariausias būdas Žemei išsaugoti – tai antrinių žaliavų panaudojimas-perdirbimas.

Tad, „Žara“ ir „Drevinukas“ bendradarbiaudami parengė parodą „Madų šou iš antrinių žaliavų“ šiai dienai paminėti.  Tėveliai kartu su vaikais aktyviai įsitraukė į kūrybinį procesą. Kūrė, konstravo, siuvo drabužius bei aksesuarus iš įvairių antrinių žaliavų. Mažieji modeliukai jais pasipuošė ir drąsiai demonstravo savo draugams

„SPALVOTI UGNIKALNIAI“

Priemonės – soda, dažai, stiklainiai, actas ir indų ploviklis.

Eiga: į stiklainius įdėti dažų ir sumaišyti su actu (puse stiklainio acto) ir indų plovikliu. Po to dėti po
šaukštą ar kelis sodos ir stebėti įsiveržimą.

Refleksija. Veiklos metu vaikai patyrė pažinimo džiaugsmą, stebėjo kas nutinka sumaišius produktus, kaip įvykus reakcijai viskas pradeda „veržtis“ kaip tikras ugnikalnis. Veiklos metu vaikai ne tik tyrinėjo, bet pasikartojo pagrindines spalvas, stebėjo kas nutinka joms susimaišius tarpusavyje. Veikla vaikams patiko, buvo įdomu paliesti „ugnikalnio putas“.

„Ežiukai kitaip“

„Pumpurėlių“ grupės vaikučiai pasigamino druskos tešlą. Dalyvaudami gamybos procese vaikai sužinojo, kad reikia miltų, druskos, vandens ir trupučio aliejaus. Aptarė su mokytoja Rasa produktų savybes. Gautą tešlos masę vaikučiai ragavo, voliojo, raitė, gnaibė ir formavo ežiukus. Juos papildė spygliukais iš pagaliukų, kurių parsinešė iš kiemo. Kiekvienas nulipdė savitos formos ežiuką. Vaikams tai buvo nauja patirtis. Buvo labai smagu.

Kūrybinis konstruktorius

Naujas konstruktorius „Paukštelių“ grupėje suteikė vaikams daug įdomios, patrauklios STEAM veiklos.

Ikimokyklinio amžiaus vaikų inžinerija dažniausiai apima įvairių apčiuopiamų statinių kūrimo procesą bei tobulinimą. Aktyvus mokymasis skatino vaikus ne tik konstruoti daiktus matytus tikrame pasaulyje, bet tuo pačiu konstruoti savo žinias. Naujos žinios leido vaikams kurti sudėtingesnius daiktus. Konstruojant su kitais, bendradarbiaujant mokymasis tęsėsi ilgiau. Vykstant šiam procesui vaikai turėjo galimybių atrasti daugiau problemų sprendimo būdų.

STEAM VEIKLA „MEDŪZA BUTELYJE“

Sausio 10 – 14 dienomis „Kodėlčiukų“ grupėje buvo „Pažinimo, tyrinėjimų ir atradimų savaitė“.

Vaikučiai  namuose augina šuniukus, kačiukus, jūros kiaulytes, žuvytes… Bet šį kartą vaikai susipažino su įvairiais egzotiniais naminiais augintiniais. Apžiūrėjo enciklopediją ir nusprendė butelyje apgyvendinti medūzą! Kartais, kad turėti smagų laiką su vaikais, tereikia tiek nedaug: plastikinio butelio, vandens, mėlynos spalvos guašo, paprasto maišelio, žirklių ir siūlo. Į maišelį įpylėme truputį vandens ir užrišome siūlu. Maišelio „skvernus“ sukarpėme ilgomis juostomis. „Medūzą“ įdėjome į plastikinį butelį ir pripylėme nudažyto vandens. Ir štai, jau galėjome grožėtis savo „medūza“. Ji tuoj pat „paaugo“ ir savo čiuptuvais gražiai nardė vandenyje. Vaikai liko sužavėti nauju „augintiniu“. Išbandydami naują eksperimentą, vaikai mokėsi kurti, taip pat sužinojo, kad lengvi daiktai kyla į vandens paviršių.

Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais – A. Žikevičiaus saugaus vaiko mokykla

EDUKACINĖ VALANDĖLĖ „ŽAIDŽIU IR MOKAUSI“

Vasario 23 dieną ,,Kiškučių“ grupės vaikai kartu su mokytoja Daiva dalyvavo edukacinėje valandėlėje. Ugdytiniai rungėsi tarp penkių skirtingų Kauno lopšelių-darželių. Saugaus eismo užduotys buvo integruotos į fizinių pratimų elementus ir judriąsias estafetes. Kuriose  vaikai ne tik susipažino su kelio ženklais ir sveiku maistu, bet ir dalyvavo viktorinoje, atliko užduotis, išbandė, patyrė, suprato, kaip reikia elgtis tarpusavyje. Ugdė drausmingumą, kultūringumą,  ir darnius tarpusavio santykius.

RESPUBLIKINIS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ, PEDAGOGŲ IR TĖVŲ KŪRYBINIŲ DARBŲ PROJEKTAS

„STEAM SNIEGO ŽMOGELIUKAI“

Žiema yra puikus laikas stebėti, tyrinėti ir pažinti nuostabų gamtos reiškinį – sniegą.
„Drugelių“ grupėje vaikai su mokytoja Alma kūrė sniego žmogeliukus iš tikro sniego, kuriuos puošė gamtine medžiaga. Vaikai aktyviai stebėjo ir eksperimentavo su sniegu, aiškinosi sniego savybes (kas nutinka sniegui kambaryje).

„Paukštelių“ grupės vaikai su mokytoja Airida aiškinosi, kaip pasigaminti dirbtinį sniegą namų sąlygomis. Naudodamiesi net keliomis juslėmis, tyrinėjo ir lygino kuo panašus ir kuo skiriasi dirbtinis sniegas nuo tikro, diskutavo, kokios jų savybės (šiltas-šaltas, lipnus, birus, švelnus, malonus liesti, tirpsta-netirpsta, kvepia – neturi kvapo).

Patyriminėje veikloje vaikai lavino gamtos pažinimo, kūrybinius gebėjimus, vaizduotę, smulkiąją motoriką, sakytinę kalbą.

„SUKURK, PAGAMINK BATUKUS“

Kovo 1 – 4 dienomis „Paukštelių“ grupės vaikai kartu su mokytoja Laura atliko STEAM veiklas, kuriose vaikai susipažino su avalynės įvairove, paskirtimi, gamyba. Vaikai eksperimentavo, ieškojo informacijos knygelėse ir naudodami įvairias kūrybinės raiškos formas, medžiagas, technikas, priemones kūrė batukus.

„UŽGAVĖNĖS. ŽIEMA BĖK, PAVASARI SKUBĖK“

Užgavėnės – išskirtinė metų diena, viena linksmiausių švenčių.
„Smalsučių“ grupės vaikai labai laukė šios šventės ir su mokytoja Živile atsakingai jai ruošėsi. Knygelėse, močiučių ir mamyčių užrašuose ieškojo skaniausių blynų receptų, savarankiškai maišė tešlą ir kepė blynus.

Taip pat naudodami įvairiausias medžiagas, priemones ir technikas gaminosi Užgavėnių kaukes ir barškučius. Vaikai lavino kūrybiškumą, vaizduotę, mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti.