Šriftas:
Fonas:
Iliustracijos:

Kuriame lauko grupę

„Drambliukas turi dideles ausis, o kas neturi uodegos?“

2024 m. sausio 11 dieną „Kiškučių“ grupės vaikučiai kartu su mokytojomis Daiva ir Birute lankėsi kauno T. Ivanausko zoologijos muziejuje. Vaikai keliavo viešuoju miesto transportu – troleibusu. Kelionė troleibusu į muziejų neprailgo, vaikai šauniai elgėsi, dairėsi pro langą, pasakojo apie pamatytus vaizdus.

Muziejuje vyko edukacinė programa „Drambliukas turi dideles ausis, o kas neturi uodegos?“. Dalyvaudami edukaciniame užsiėmime, mažieji įdėmiai klausėsi, nuotaikingai pasitikrino savo žinias ir susipažino su Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse aptinkamais gyvūnais.

Projektas „keliauju po visatą“

Nuo seniausių laikų žmonės susižavėję žvelgdavo į naktinį dangų bandydami įminti visatos paslaptis.

Edukacinės valandėlės metu vaikai susipažino su Mėnuliu ir jo ypatumais, sužinojo, kas buvo tie pirmieji į kosmoso platybes nukeliavę žmonės ir ką reikia daryti, kad kiekvienas iš mūsų galėtų ten apsilankyti.

Kitos veiklos metu vaikai gamino planetas, su kuriomis žaidė, skraidė aplink Saulę vardindami planetų pavadinimus. Sužinojo, kad saulė žvaigždė, o ne planeta.

Bandymai ir eksperimentai

„Kiškučių“  grupės ugdytiniai lankėsi Kauno Algio Žikevičiaus saugaus vaiko mokykloje,  kur dalyvavo edukacijoje „Bandymai ir eksperimentai”. Pagrindinis užsiėmimo tikslas – skatinti vaikų tiriamąją, mokslinę veiklą, taikant aktyvius tiriamosios veiklos metodus. Užsiėmimo metu vaikai susipažino su bandymų ir eksperimentų atlikimo būdais, patyrė pažinimo džiaugsmą. Patys galėjo atlikti įvairius gamtamokslinius bandymus ir eksperimentus, išsiaiškinti kokiomis savybėmis pasižymi sausas ledas, susipažinti su praktiniu jo panaudojimu. Atlikę užduotys vaikai jautėsi labai laimingi, nes bandymai juos nustebino ir suteikė daug gerų emocijų. Vaikai vertino, aptarė naują informaciją.

Išvyka į Čečėnijos Nepriklausomybės aikštę

Kelionės vaikams suteikia progą geriau pažinti savo miestą, susipažinti su įdomiausiomis Kauno vietomis ir atsipalaiduoti.

Šį kartą „Kiškučių“ grupės auklėtiniai su mokytojomis Daiva ir Birute keliavo į Čečėnijos Nepriklausomybės aikštę. Apžiūrėjo dekoratyvinius medžius bei keistą statybinio krano pavidalo konstrukciją, stebėjo besitaškančio fontano čiurkšles, žaidė įvairiausius žaidimus, kalbino miesto praeivius.

Diena Kalniečių parke

Netoli mūsų darželio yra Kalniečių parkas. Tai puiki aplinka ugdyti vaikų pažinimo kompetenciją, formuoti suvokimą apie gimtinės grožį, kultūrą, aplinkos ir vietovės ypatumus. Vaikai turi išskirtinę galimybę pažinti gyvąją gamtą, tenkinti pažinimo ir judėjimo poreikius, mokytis saugaus ir kultūringo elgesio viešosiose vietose.

Šiltą ir saulėtą vasaros dieną “Kiškučių” grupės ugdytiniai kartu su mokytojomis Daiva ir Birute bei mokytojos padėjėja Irina nusprendė susipažinti su savo miesto lankytinomis vietomis ir nukeliauti į parką Kelionė prasidėjo labai smagiai – teko išbandyti visuomeninį transportą Troleibusą.

Parke vaikus sužavėjo tvenkinio fontanas. Smagu buvo stebėti kaip sidabro lašais krenta vanduo, o ant tvenkinio paviršiaus susidaro vandens purslai, kuriuose žaidžia saulės zuikučiai. Aplinkui vaikštinėjančios antys ir balandžiai, žadino vaikų smalsumą, sukėlė daug klausimų, pamąstymų. Vaikainoriai pasidalino savo užkandžiais su paukščiais.

Didžiausią džiaugsmą vaikams suteikė parke esančios laipynės, čiuožynės, kur jie galėjo išbandyti savo jėgas, vikrumą ir išradingumą.

Į darželį vaikai sugrįžo linksmi ir laimingi!

Išvyka į mišką

Norint pažinti dideles ir mažas gamtos paslaptis reikia daug keliauti, Tik patys galėdami keliauti, liesti, stebėti, vaikai geriausiai pajus gamtą. Tad pasinaudodami šia galimybe vieną nuostabią vasaros dieną „Kiškučių“ grupės vaikai kartu su mokytojomis Daiva ir Birute bei mokytojos padėjėja Irina išvyko į Kleboniškio mišką.

Išvykos tikslas – susipažinti su miško gyventojais ir augalais, stebėti, tyrinėti, klausinėti, atrasti, skatinti vaikus saugoti supančią aplinką.

Keliaudami miško takeliais vaikai pažino augalų įvairovę, stebėjo vabzdžių ir vabalų gyvenimą; įsidėmėjo neatpažįstamus medžius, įsižiūrėjo į jų skirtumus, bandė atpažinti medžius iš lapų, sėklų, stebėjo ir tyrinėjo kokias sėklas ar vaisius subrandino augalai; paragavo kiškio kopūstų.

Vaikai mokėsi saugiai elgtis miške ir prie laužo. Kartu su mokytojomis įrengė laužavietę, laikėsi reikiamo atstumo nuo ugnies. Stebėdami laužą, vaikai klausėsi miško paukštelių koncerto, pajautė miško ramybę ir paslaptingumą. Vėliau žaidė judriuosius žaidimus, piešė ant žemės su pagaliukais, kūrė paveikslėlius iš gamtinės medžiagos, vaišinosi iš namų atsineštais užkandžiais. Prisižaidę ir prisipramogavę nepamiršo suitvarkyti miško aikštelės: susirinko šiukšles, sutvarkė laužavietę.

Vaikai grįžo pavargę, bet laimingi, patyrę daug nuostabių ir nepamirštamų akimirkų, įgiję daugiau žinių ir patirties.

GERA DALINTIS PATIRTIMI SU KITAIS

Nuo 2022 metų rugsėjo 1 dienos ikimokyklinio amžiaus „Kiškučių“ grupėje pradėjome taikyti lauko grupės pedagogikos metodą. Tai ugdymo procesas, peržengiantis uždarų patalpų ribas ir vykstantis gamtoje. Vaikai ugdomi tų pačių dalykų kaip ir anksčiau, tik ugdomasis procesas perkeltas į darželio kiemą ar kitas lauko erdves už darželio ribų. Prieš pradedant kurti Lauko grupę darželyje, mūsų pedagogės kosultavosi su specialistais – ,,Lauko akademijos” pedagogais. Dabar jau mūsų mokytojos Daiva ir Birutė pačios gali dalintis patirtimi, kaip taikyti Lauko pedagogikos metodą.

Balandžio 5 dieną mūsų įstaigoje lankėsi Visagino loželio-darželio ,,Auksinis raktelis” komanda: direktorė, pavaduotoja ugdymui ir dvi mokytojos. Jų darželyje planuojama kurti lauko grupę.

Svečiams pristatėme lopšelio-darželio veiklą, parodėme grupes. Ikimokyklinio ugdymo bei
fizinio ugdymo mokytojai pakvietė stebėti lauko grupės veiklą, supažindino su vidaus ir lauko edukacinėmis erdvėmis, pasidalijo gerąją darbo patirtimi. Vizito pabaigoje buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis.

El.p. zara.darzelis@yahoo.com
Telef. 8-37 386 723
Atvykus į darželį adresu- Ašigalio g.13, Kaunas.
Elektroniniu būdu adresu https://i-darzeli.kaunas.lt

Lauko pedagogika. Nuo 2022 metų rugsėjo 1 dienos, darželyje planuojame pradėti taikyti lauko pedagogikos metodą. Tai ugdymo procesas, peržengiantis uždarų patalpų ribas ir vykstantis gamtoje.  Lauko pedagogika paprastai apibrėžiama kaip organizuotas ugdymo ir mokymosi procesas, įgyvendinamas lauke. Vaikai bus ugdomi tų pačių dalykų kaip ir anksčiau, tik ugdomasis procesas bus perkeltas į darželio kiemą  ar kitas lauko erdves už darželio ribų.

Kodėl to reikia. Pirmieji lauko darželiai gimė Skandinavijoje, vėliau atsirado ir Jungtinėje karalystėje, jų sukaupta patirtis atskleidžia, kad vaikų buvimas lauke visą dieną ir ištisus metus daro teigiamą įtaką jų mokymuisi ir vystymuisi.

  • Rečiau serga                      
  • Vaikai daug laimingesni
  • Labiau pasitiki savo jėgomis 
  • Užmezga šiltesnius santykius
  • Auga fiziškai stipresni ir tvirtesni 
  • Tampa saugesni ir emociškai tvirtesni

 

Ugdymo tikslas. Visuomenėje užaugs nauja karta – kuri myli gamtą, ja rūpinasi ir moka ją tausoti. Mes visi gyvename šioje planetoje, todėl turime padėti vaikams pajausti ir suprasti, koks turtas yra gamta, kad ją tausotume, turime pradėti nuo savo įpročių ugdymo. Tu niekada nemylėsi gamtos ir nenorėsi jos saugoti, jeigu jos nepažinsi iš arti, jeigu tau neteks laipioti po medžius, bėgioti aplink juos, pajausti su jais ryšį. Mes neaiškinsime vaikams, kad reikia saugoti gamtą, mes padėsime jiems pajausti, kodėl tai yra svarbu.

Mišraus amžiaus vaikų grupė

Grupėje bus ugdomi vaikai nuo 3 iki 6 metų amžiaus. Augdami įvairaus amžiaus grupėje, vaikai turi daugiau galimybių stebėti aplinkinius ir ugdyti platų spektrą kompetencijų. Augdami mišriose amžiaus grupėse vaikai:

  • Yra draugiškesni, linkę padėti vieni kitiems.
  • Turi galimybę užsiimti ta veikla, kuri atitinka jo lygį bei susirasti jam tinkančius, jį papildančius draugus.
  • Daugiau bendradarbiavimo, mažiau konkuruoja tarpusavyje ir turi mažiau drausmės problemų.
  • Jaunesni vaikai mišriose grupėse mokosi per pavyzdį ir greičiau įgyja ikimokykliniame amžiuje būtinas turėti kompetencijas.
  • Vyresni vaikai įgyja socialines ir emocines kompetencijas, kurių neįgyja būdami tik su savo amžiaus vaikais.
  • Mokosi suprasti skirtumus, susijusius su amžiumi, todėl formuoja įvairiapusiškus santykius o tai svarbu socialinei vaiko raidai.

Kokios oro sąlygos netinka
Netinkamų oro sąlygų ugdymui lauke nėra, tačiau visada svarbu atsižvelgti į vaikų poreikius. Remiantis užsienio ugdymo lauke specialistų patirtimi, ikimokyklinio amžiaus vaikai lauke gali būti tiek, kol jiems smagu ir saugu ten būti. Jei vaikams pasidaro nebemalonu, per šalta, per drėgna, einama į vidų sušilti arba persirengti. Veikla gali būti tęsiama ir patalpose.

Kurioje grupėje bus taikomas lauko pedagogikos metodas
Šis metodas bus taikomas ,,Kiškučių“ grupėje. Čia dirba vyresniojo auklėtojo kvalifikacines kategorijas turinčios mokytojos Daiva ir Birutė. Joms talkins auklėtojos padėjėja Irina ir visa darželio bendruomenė.

Pavyzdinis savaitės planas

Labai svarbu suprasti ką vaikai veikia, ar tai saugu ir atitinka vaikų poreikius, todėl pateikiama pavyzdinį savaitės veiklų planą.

MŪSŲ DIENELĖ
7.00-8.30 val. – Labas rytas, darželi! Vaikų sutikimas lauke.
8.30-8.50 val. – Prabudimo mankštelė Vaikai mankštinasi.
9.00-9.30 val. – Pusrytėliai. Vaikai valgo pusryčius, pasirinktinai nuo lauko sąlygų, lauko pavėsinėje arba vidaus grupėje.
9.30-12.00 val. – Ugdomoji veikla. Vaikai ugdomi pagal lauko pedagogikos metodą (pavėsinėje, išvykoje, žygyje, per žaidimą).
12.00-13.30 val. – Pietūs. Vaikai pietauja, tai gali būti pietūs vidaus grupėje, arba išsineštiniai žygyje.
13.00-15.00 val. – Ramybės metas. Vaikų ilsisi, miega, skaito pasakas, pasėdi ar paguli. Žiemos metu-vidaus grupėje, vasaros laikotarpiu-kiemo pavėsinėje.
15.00-16.00 val. – Meninė veikla. Vaikai piešia, muzikuoja, vaidina, šoka kartu su darželio meninio ugdymo mokytojais, taip pat vyksta būrelių veikla.
16.15-16.45 val. – Pavakariai. Vaikai valgo vakarienę
16.45-18.00 val. – Vakaro ratas. Vaikai pasakoja dienos įspūdžius, žaidžia žaidimus, aptaria kitos dienos veiklas
18.00-19.00 val. – Viso gero, darželi! Vaikų išleidimas į namus, pokalbiai su tėveliais, individuali veikla.

KITA VEIKLA
Vieną kartą per mėnesį vaikai vežami į plaukimo užsiėmimus, maudynes (baseina, prie upės ar kito telkinio).
Kiekvieną savaitę organizuojamos trumposios (2 valandų) išvykos už darželio ribų.
Vieną kartą per mėnesį organizuojamos ilgosios ( 4 valandų) išvykos už darželio ribų (miškas, čiuožinėjimas nuo kalniukų, į parką, prie upės ir kt.).
Kartu su vaikais auginamas sodinamas, auginamas ir prižiūrimas daržas.
Kartu su vaikais kuriamos ugdymo priemonės iš natūralių medžiagų, čia ir dabar (karstynės iš virvių, pusiausvyros laikymo takeliai, užduotys rungtims, meno kūriniai).
Bendradarbiaujama su kitais privačiais lauko darželiais siekiant pasidalinti patirtimi.

Mokestis
Mokestis išliks toks pat kaip ir įprastinėje vaikų grupėje: už maitinimą-2,70 eur./d.
Už ugdymo sąlygų tenkinimą – 0,58 eur./d.
Iš viso viena diena kainuos 3,28 eur.

Nuo 2022 metų rugsėjo 1 dienos, Kauno lopšelyje-darželyje „Žara“ pradėjome taikyti lauko grupės pedagogikos metodą. Tai ugdymo procesas, peržengiantis uždarų patalpų ribas ir vykstantis gamtoje. Lauko pedagogika paprastai apibrėžiama kaip organizuotas ugdymo ir mokymosi procesas, įgyvendinamas lauke. Vaikai ugdomi tų pačių dalykų kaip ir anksčiau, tik ugdomasis procesas perkeltas į darželio kiemą ar kitas lauko erdves už darželio ribų.

Kodėl to reikia?

Pirmieji lauko darželiai gimė Skandinavijoje, vėliau atsirado ir Jungtinėje karalystėje, jų sukaupta patirtis atskleidžia, kad vaikų buvimas lauke visą dieną ištisus metus daro teigiamą įtaką jų mokymuisi ir vystymuisi.

  • Vaikai rečiau serga
  • Yra laimingesni
  • Labiau pasitiki savo jėgomis
  • Užmezga šiltesnius santykius
  • Auga fiziškai stipresni ir tvirtesni
  • Tampa saugesni ir emociškai tvirtesni

Ką „Kiškučių“ grupės auklėtiniai veikia visą dieną prailginto laiko lauko grupėje? Ko galima būtų tikėtis, išleidus vaiką į lauko grupę?

Lauko grupės kūrimo klausimais konsultavomės su specialistais, vaikų ugdymo lauke idėją pavertusiais realybe. Esame dėkingos „Lauko Akademijai“ už suteiktas žinias seminaruose, konsultacijas ir naujas idėjas. Kadangi lauko grupę kūrėme valstybinėje ugdymo įstaigoje, todėl privalėjome aktyviau išnaudoti darželio aplinką: įsirengėme naujų erdvių žaisti. Buvo pastatyta medinė pavėsinė, kurioje užkandžiaujame, žaidžiame, piešiame, kuriame, eksperimentuojame ir susidedame ugdymo priemones. Įsirengėme laužavietę, kurioje vyksta ryto ratas, įvairūs žaidimai ir netgi tėvelių susirinkimai. Bendradarbiaudami su tėvais įsirengėme daržą. Jau išbandėme geresniu oru kasdienį vaikų popiečio miegą perkelti į lauko pavėsinę ir šalia jos. Lauko grupės vaikai lauke praleidžia didesnę dienos dalį ir turi galimybę eiti į patalpas, ten pavalgyti ir pasislėpti nuo itin prasto oro. Tikslų siekiame pasitelkus kitokius metodus ir priemones: vaikai didžiąją dalį leidžia
lauke, todėl daugiau dėmesio skiriame judėjimui, gamtos pažinimui, patirtiniam ugdymui, laisvam žaidimui. Mūsų vaikai nebijo susitepti rankų, gali klausytis pasakos sėdėdami ant kelmų, sukurti sraigių fermą ant smėlio, šakų, lapų bei vandens ir tapti gerokai stipresni, savarankiškesni, labiau susijungę į komandą. Lauko grupės aikštelėje vyksta įstaigos šventės bei įvairios pramogos ir užsiėmimai.

Grupę lanko 18 vaikų, kurių amžius yra trys metai. Šios grupės tikslai ugdymui panašūs į tradicinių darželio grupių – auginti saugiai besijaučiančius, sveikus, aktyvius fiziškai ir socialiai, savarankiškus, smalsius, gebėjimus atskleidžiančius vaikus. Lauke įsikūrėme erdves tinkančias vaikams pagal jų poreikius žaisti, kurti, judėti, ugdytis pagal vaikų amžių. Jau rugpjūčio mėnesį išleidžiant priešmokyklinio amžiaus vaikus buvo surengta „Kiškučių“ grupės vasaros stovykla. Jos metu vaikai galėjo rūpintis savo sukurtu daržu, išaugintais augalais, juos laistyti, prižiūrėti ir netgi ragauti bei gaminti salotas, spausti sultis iš savo daržo. Vasarą ramybės ir poilsio metu vaikai ilsėjosi miego erdvėje, žalumos apsuptyje. Tai suteikė didelio džiaugsmo, kad ir darželyje galima sukurti panašias lauko erdves, kaip ir pas močiutę kaime.